torsdag 11 maj 2023

Häckinsida och lådurgrävning

Igår "slaktade" jag ned häcken till sin ungefärliga originalbredd, blev ett antal pass till tippen för att bli av med klippet, och fick handklippa mycket i andra omgång för att få ned allt klipp i murbaljorna.

Tog sydsidans häck idag - allt utom bakom bärbuskarna och sparrisen i det passet.

Insåg igår att jag kanske prokrastinerade att komma till att börja med pizzaugnens fundament, så idag har jag jobbat på att gräva ur den. Nere på sista pallkragen nu och det visar sig att där var odlingduk i botten på det så det kanske hjälper plattläggandet lite sen?

Behövde någonstans att göra av jorden, så det fick bli lite buskar till baljor ifrån HortoGreen.

* Björnbär "Little Black Prince" ihop med Allålkerbären "Linda" och "Sofia". Det senare är en chanstagning då de egentligen vill ha surjord. De fick lite överbliven rhododendronjord precis runt sig dock.

* Hallon "Glen Coe" (lila)
* Hallon Brazelberry 'Raspberry Shortcake'


Hittade även sparris 'Gijnlim' som jag satte mellan de tidiga (som fortfarande lever lite) och pepparroten

Sist så satte jag en citronmeliss i kryddträdgården i en "antispridningskruka" eftersom jag hade en odlingssticka med tryckt text för sådan. (Av alla anledningar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar