måndag 4 maj 2015

Vårbruksvecka

Men oj, så länge sedan jag skrev något här då!

Passade på att ta en vecka ledigt i samband med den normala ledigheten vid 1:a maj för att ta ett ordentligt tag i trädgården.

Har klippt ned gräsmattan som såg väldigt trist ut efter vintern i omgångar, så den landat på 20mm slutligen. Gett två omgångar mossgödning också. Ser betydligt bättre ut på bara veckan.

Har fått lukat altan och plattläggningar nästan hela varvet runt huset ut utsidan av muren.

Ny trädgårdslåda för grillkol och rökspån - den gamla flyttad till att hålla kaninströ och hö. Miniväxthus byggt.

Har dragit om trädgårdselen - framförallt 12V-delen - och utökat trädgårdsbelysningen med tre spotlights till. Blev till och med något mer effektfullt än jag väntat.

Har tagit tag i "katastrofområde syd":
Den gamla studsmattan är nedmonterad och kört till tippen - både spiralfjädrar och triangelringar var rostiga, så den hade jag inte velat släppa upp någon på ändå.

Gamla kaninburen har blivit bortskänkt.

Har tagit upp alla cementplattorna jag fick härom året och börjat lägga om dem lite snyggare - passar perfekt att sätta pallkragar att odla i - de har samma storlek som 3x2 plattor. Blir inte till hela sydsidan, men en stor del i alla fall.
Ungefär hälften av plattorna på plats i skrivande stund.

( Inte bestämt mig hur jag skall göra på kvarvarande ytor. Skulle velat sätta ett träd i hörnan, men jag är lite orolig att rötter skulle leta sig ut i gatubrunnen. )


Dessutom har jag äntligen vågat mig på att bygga på maskningen på bioduken - båda sidorna klara nu - svåra delen uppe och nere kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar