tisdag 19 maj 2015

Grabben fick en räser

Bauhaus sålde hjulsatser för att bygga lådbil med och hade byggt en bil själva som stått i butiken. Där var en brevlåda där man kunde lägga bud på den och vinsten gick till välgörande ändamål (Barncancerfonden?). Mig ovetande hade min fru lagt ett bud - och hon "vann". Hämtade den igår och det var knappt den gick in i bilen - fick köra med bakluckan öppen.

--

Skaffade en extra dammpump med inbyggt filter, för jag började bli orolig över vattenkvalitén för fiskarnas skull, så den lades i och sattes igång. ( Fattades ett par delar till dess springvattenmöjlighet, så jag får tillbaka till butiken om det imorgon. ) Enligt Pondteams eget estimat tar det c:a 14 dagar för den att rena en damm så det tar säkert några dagar innan man kan se att något hänt.

--

Blåste när jag satte på grillen, så jag slog på lite otänd kol ovanpå den tända (i Webern), sen mojnade det... gick knappt att vända maten ovanför kolen utan att bränna knogarna. 275 sade termometern i locket när jag lade på dem. Kebabspetten blev riktigt bra av att grillas så hett, men de fick passas hela tiden.

--

Fick tagit kvarvarande delar på bilen med lera. Gick vidare och tog plåtdelarna av förarsidan med Deep Crystal Paint Cleaner & Polish och NXT Tech Wax. Kände att det var bättre att fullborda/skydda en del än att köra imorgon efter bara lackrengöring av hela bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar