torsdag 27 maj 2021

Nypfizerad

Då blev den första sprutan tagen... mysko med industrilokal, men det var välordnat och välorganiserat hela stället. Emellanåt blir man imponerad av vad som går att göra med inte alltför stora medel om någon tänkt till.

Snart tre timmar nu och känner inget... men det fixar väl Murphy nu. Ny tid plingade till i mobilen för spruta två redan innan jag hunnit sätta mig i väntetältet...


Stannade på Öspab och köpte morsdagssurfinia som vanligt och där var en restaurang nästan sidanom som hette "The Foodbarn". Messade min fru och hon kollade genast upp menyn... så det blev att leverera mat till henne på jobb och ta med hem själv... och det var väl värt pengarna. Och det var jag värd efter sticket också... för den mentala biten innan då alltså... själva sticket var inget att föra liv över... sticker/skär mig värre än det själv i trädgården en gång i veckan minst.


Regnade lite igen när jag var hemma, så trodde jag skulle behöva vänta med bärbuskarna en dag till, men det klarnade upp mot kvällen och då åkte de ned.
Den vita (gula) heter "Gullan" och är framtagen på Alnarp, så lite extra kul. Den hamnade där uppe i stenrabatten mellan den svarta flädern och en rhododendron.
Den röda ersatte en rätt så tråkig azalea nedanför den svarta flädern. Fick en helt ok rotklump så stoppade azalean i en kruka så får vi se om den trivs bättre med mer sol.
Den svarta hittade jag inget bra ställe där, så den hamnade framför/under körsbärsträdet istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar