lördag 29 maj 2021

Arm bättre

Så här dag#3 på vaccinationen så har smärta vid armrörelser försvunnit, bara en viss lätt ömhet runt vaccinationsstället återstår. Funderar på att det kan vara så att jag klarat mig från Covid, men min fru har haft - därför hennes immunförsvar reagerade mer? Man "ser ju fram emot" en större reaktion på spruta#2 nämligen. Läste uppgift på att motståndet ligger på 40% efter första och 85% efter andra just på Pfizer... så det är försiktighet på exakt samma nivå ett par månader till alltså.


Trädgårdsplanerna är nu - fortsatt lukning förbi kaninbur och in i "labyrinten" för att få rent och fritt in till den japanska delen igen. Har en massa jord som vår kanin grävt upp, tänker den får haman på topp där. Och kvarvarande mindre plattor läggs runt buren också, borde bli ungefär så mycket som jag har.

Och med tal om kanin, så behöver locket på utedelen förstärkas, träet är så skört att det springer nu. Planhyvlar inköpt, så det kan påbörjas när som.


Behövde ta bort lite rabarberplad som täckte rhododendron, så kokar rabarberkräm nu så får vi se om det går hem hos familjen. Non-LCHF versionen:

250g rabarber
2dl vatten och 0.5dl strösocker kokas upp
skivad rabarber i och kokas tills det delar sig (5 min?)

1.5 msk potatismjöl löses i lika mycket vatten och tillsätts under omrörning på slutet för förtjocking. Klart när kokats upp till första bubblan.


Kikat genom lite gamla/utgångna fröpåsar och petat ned en del enl "går det så går det"-principen. Lite undrande över varför jag köpte vissa och sen inte använde... dålig förplanering helt enkelt. Tyvärr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar