måndag 28 maj 2018

Vertikalskuret

Ja, det blev vertikalskuret och stödsått som jag tänkt. Blev den finaste gräsblandningen på Bauhaus, och avsedd för 60kvadrat räckte den ganska lagom.

Allt det upprivning gick att få undan som täckmaterial i odlingen, så den biten var lätt.

Funderar på om jag inte skall ta hem lite toppdress och dra på också.



Medans jag köpte gräsfröerna sprang jag på några kaprifoler, så jag samplanterade de i ingångsportalen. Vet inte om de kommer att klara sig... och jag kommer definitivt att gå extraproblem vid häckklippningen så jag inte klipper fel. Men det vore kul om de klättrade upp lite fortare än vad liguster/avenbok-kombon gör.

På tal om klättra så är humlen högre upp än någonsin och ser ut att må bra. Vore kul om det kunde bli något på den i år.



Gjorde ett litet framsteg med sticklingsmaskinen, men tyvärr verkade dimgeneratorn trasig och vet inte hur bra att bara stå i solen är för tomatsticklingens välmående. Så två steg framåt och ett bak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar