onsdag 16 maj 2018

Extra sallat

Idag fixade jag slangen till bakom garaget ( "perennodlingen" ) genom att lokalisera var den läckte och helt sonika kapa den. Hittade ett fungerande munstycke också, så det var två saker som jag planerat köpa som jag slapp denna gången.



Citationstecknen ovan hamnade där eftersom det inte blev några kronärtskockor efter köldknäppen tidigare, så där var en tom låda. Och eftersom sallaten grott så dåligt på det andra stället/gamla frön, så hade jag skaffat några påsar (huvudsakligen på remsa) med nya. Så det blev liten blandning av portulak, japansk kål, sallat och kinakål där i år.

Kom på nu när jag skriver detta att även om påsarna - även om det var blandade sorter - säkert bara har en sort per remsa, så jag skall nog ta och kolla vad det var jag egentligen satte...

Kan nog så om där som det inte kommit något också. Misstänker vi inte kommer att lida av sallatbrist om ett tag.



Gjorde en ny batch sparrissoppa och den gick hem hos frun, så den finns numera i receptsamlingen på hemsidan också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar