onsdag 24 februari 2016

Arbete i katastrofzon 2

Då jag av mindre trevlig anledning (febrig son) fick arbeta hemifrån idag, så blev det i alla fall möjligt att få gjort lite i trädgården när jag väl loggat ut innan det blev mörkt. Så jag tog mig i kragen och påbörjade läggning av plattor och sättande av de första pallkragarna där (sista stället jag skall ha några!). Fick ut tre rader av underlagsduken jag hade kvar helt exakt(!) och fick ut ungefär 20 stora plattor och ett tiotal mindre. En normal pallkrage och två halvpall på plats sålunda.  Ser nästan ut som om det skulle kunna gå att få plats med tre på längden, vilket jag inte planerat, men det blir kanske lite väl trångt längst in där komposterna skall stå. Dessutom hade jag nog tänkt en hallonbuske där också.

Det blir i alla fall duk underst i pallkragarna med tanke på hur gärna häck och den ännu ej helt utrotade björnbärsbusken vill komma upp överallt. Annars hade det varit trevligt att få upp mask, men den får inplanteras i efterhand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar