lördag 19 september 2015

Fantastiskt städväder

Frun var och sprang Color Run i Lund idag. Trevligt att de fick sådant kanonväder.

Själv passade jag på att göra ett större jobb med städandet/ordnandet av maskinistrummet - kunde lyfta saker och ting rakt ut vilket snabbade upp det markant.
Monterade "Elfa"-skenor med sortimentskåpsbredd mellan - använde skåpen som distans, så jag behövde inte loda mer än den första så det gick undan. Blev riktigt bra. Drog om huvud-el från en stump/sockerbit jag förberett tidigare, så nu slipper jag ha kablar tvärs över golvet längre, bara det ett riktigt stort lyft. Kan gå vidare och sätta lite bättre eluttag för arbetsbordet och strömbrytare och så sedan.

Ställde bordet lite förskjutet, så jag kunde ställa en Wijk:are på vardera sidan. Får koppla in dem till något vid senare tillfälle också.

Fick lyft/flyttat tillbaka allt och även om jag inte fick golvet eller arbetsbordet helt fritt från lådor, så är förbättringen slående och det finns fortfarande uppenbara möjligheter att förbättra ytterligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar