tisdag 22 september 2015

Ännu lite snyggare

Fick köra vitlöken lite försiktigt i eltorken för ytterskalen/roten var alldeles för fuktiga.

--

Lirkade ut kablarna till takbelysningen i maskinistrummet och drog ned dem något lite naturligare (även om jag inte spikat dem) till ny grendosa, så det gamla kan vara permanent spänningssatt (behövdes till torken t.ex.) Lampan över arbetsbordet kommer att behöva kabelspikas lite däremot, men den går nu på grendoseswitchen istället för fjärren, så den kan tändas utan att störa så mycket in till bion.

--

Fick upp en lång RCA-kabel runt rummet för att ta ljud från Sonos:en till Brik:en, så nu är den kopplad permanent och alla kablar tillräckligt undanstoppade.

--

Satte upp tre hyllor (800x400) längst in, så jag fick upp och undan den stora elkablagelådan, toapappersbalen och lite blandade hifipryttlar och lådor där. Känns verkligen som att jag fått mitt arbetsbord tillbaka nu.


Finns dock en del saker kvar inne i bion som inte borde vara där, så operationen är inte färdig, men det finns fortfarande fler möjligheter att utnyttja.

--

Kinakålens hjärtblad har börjat få lite större storlek nu.. och det växer faktiskt till lite på den kål jag tog upp i kruka när jag väl fick bort(?) kålmasken som var på den hela tiden. Machésallaten kommer i prydliga rader också, men är fortfarande liten. Borlottibönorna har fått spräckliga skidor nu, så får provöppna en och se hur stora de är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar