lördag 8 december 2018

Having a busy day

Frun blev inkallad tidigare till jobb, så saker hon skulle göra eller vi tillsammans föll plötsligen på mig. Fick faktiskt ta och sätta mig och skriva ett körschema för säkerhets skull.

Grabben skulle till scouterna, så det skulle fixas till matlåda.

Finanserna efter kalenderförsäljningen skulle redovisas och då folk inte betalat cash alltid så var vi ett par hundralappar kort som fick iväg och tas ut.

Fruns jacka som reklammerats skulle in och hämtas den nya.

Grabben skulle hämtas igen och medan han duschade fick jag iväg och köpa julklappar (boksignering, därav strikt tid) och hem igen.

Sen skulle han iväg på kalas, så då skulle han vara ombytt till det och då han ville ha samma skor så fick de tvättas av.

Kombuchan behövde sättas om.

Har startat en ny "Ginger beer"-moder.

Gjort plats till surkålen i kylen.

Kodat upp fem fjärrdosor jag fått av en kollega.

Installerat en Sonos One i köket - frun hade fått en radio där som present en gång tidigare men kom aldrig direkt överrens med den.


Dricker en kopp kaffe nu, sen är det jag som skall hämta grabbarna hem från kalaset - efter att ha matat kaninen lite i förväg.

Sen har jag några jul-lådor som inte skall vara kvar nere som skall upp och då tar jag väl ned granen och granpynten samtidigt.

Sen skulle jag vilja städa lite och börja kika på fröer/planera nästa års odling... men får nog skjuta på delar av det till morgondagen känner jag.

Verkar dock som jag kanske slipper undan att laga mat dessutom idag... alltid nå't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar