tisdag 4 april 2017

Rödbetssådd

Efter att ha läst rundor på nät och på fröpåsar och mätt jordtemperatur och allt möjligt och konstaterat att det nog skulle gå utmärkt att direktså i min pallkrage, så valde jag likfullt att förså inne för att sätta ut plantorna senare. Blir en omgång 'Crosby's Egyptian' och en omgång polkabetor.

Tömde ur kompost två på alla krukor som stått i den över vintern och påbörjade den på allt trädgårdsavfall jag sparat på mig från i höstas och som jag rensat undan nu. Vill i längsta mån undvika att köra iväg till sopstationen med det, väljer att se det som en resurs istället för skräp. Så länge jag har plats till att ta hand om det i alla fall. Numera bör jag kunna lägga allt gräsklipp jag får på täckning i pallkragarna, så det slipper jag köra med... det borde bara vara när ligustern ska klippas som jag måste bita i det sura äpplet och köra bort lite.

Grillade något så tråkigt svenssonigt som en flintastek - för Årets smak 'Het Humle'lät spännande. Och den var god också. Själv åt jag huvudsakligen fettet, självklart. Kunde ha gått en liten stund till för mer knaprighet. Tog en egen orientalisk ättiksgurka till - och en somborka paprika med ost i som jag snubblade över på ÖB och inte kunde låta bli att ta. Det kan jag tänka mig att köpa fler gånger.
Ska faktiskt försöka hitta fröer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar