tisdag 19 januari 2016

Tycho-dagar

Det har inte varit några lyckosamma dagar på sista tiden... Vi har häger som verkar ha bestämt sig för att den vill äta vår fisk, och en plasthäger har inte hjälpt att skrämmas med.

Bilen har varit lite svårstartad, men antog batteriet var lite ansträngt av kyla och korta körningar, så jag har kört extrarundor för att det skulle ladda på mer. Eftet mathandling i lördags så kändes det jobbigt, så jag sade till frun att stanna på jobb så hämtade jag... Halvvägs till Lund får jag generatorlampa och sen stannar den till sist helt 300 meter från fruns arbetsplats så operation knuffning dit fick göras ihop med frun och en av hennes kollegor snällt nog. Och sedan fick jag vänta där 2½ timme på bärgning.

Beskedet från garaget var ytterligare mindre kul igår, förutom generator och batteri så var insugsgrenröret i behov att bytas - och det skulle kosta så mycket att de behövde en fysisk signatur från mig.

Fick således kånka på tåget och gå dit i morse och sen vidare till jobb. På lunchen fick jag besked att dottern fått medaljongsjuka... och dessutom hade jag glömt nycklarna på skrivbordet så att jag fick ringa på växeln för att komma in...

Ibland har man inte medflyt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar