söndag 14 juni 2015

Fådda plattor

Har börjat lägga de fådda plattorna nu i helgen. Fullägger dem utan underlagsduk, för jag misstänker det kommer att bli fel i läggningen när jag kommer längre bort, men det måste ändå påbörjas från detta hållet. Har kommit de tre första metrarna in och det tycker jag är klart bra med tanke på mina axelsmärtor.

Har haft förgroddningen och inomhuschilin ute ganska mycket och valde idag att plantera ut gurkan och tomatillon.
Dessutom har jag stödplanterat sommarmorot, ärtor och bönor - om det nu bara inte är segt.

Slutligen kan jag imorgon stänga av den envisa påminnelsen i kalendern på jobb om att göda gräsmattan, idag kom temperaturen på en vecka upp i 15 grader, så nu har jag gödslat med kombi. (Det var nästan ogräsfritt att köra på supergramino direkt)

Skymningshimlen var fenomenal, nästan alla tänkbara färger på en gång, vita och mörka moln som på en målning i den mörka delen och kraftigt solnedgångsråsa på andra delen. Var lite sent på det, så jag missade själva nedgången - den kan ha varit spektakulär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar