onsdag 9 maj 2012

Var och hämtade min mall-panel idag. Även de som jobbade i affären tyckte priset var horribelt jämfört med vad man fick för pengarna. Jag skall använda den för att göra enkla kopior i papier maché, men det skäms jag inte för - att lägga 25000kr på att köpa så många paneler jag skulle behöva finns inte som alternativ, så jag lurar dem inte på pengar. Sålunda är alternativen att jag antingen struntat i det helt, hittat på något eget eller köpt något annat från billigare konkurrent - nu fick de i alla fall sålt EN till mig, så även om den i mitt fall dupliceras för eget bruk i sämre material, så tjänar de så mycket de kan få ut från mig.

Fick löst ett annat av livets mysterier samtidigt - varför dagstidningar finns - svaret är alltså "för att göra papier maché av".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar