lördag 25 april 2009

Underbart väder idag, tyvärr fortfarande hostig och minifebrig, men det får inte lov att hejda. Idag har jag krukat om en 7-10 chiliplantor... det kommer att bli ont om saligheten att få plats med samtliga i lite större krukor.

Börjar bli dags att beställa de självvattnande större krukorna från Willab som jag kikat på; just nu är de på rea också!

Har lukat vid entrén och fortsatte med att ta bort gräs. Har tagit bort samtliga gräsfläckar i rhododendronrabatten nu. Ramapo har börjat slå nu nu! Och precis som jag misstänkte ifjol så är Robert Seleger stendöd. Nu när jag har gjort plats för några plantor till, så skall den självklart bytas ut också.

Gav mig på andra sidan också och har befriat azaleorna från gräsmatta också, hela vägen upp till bambun. Återstår en "gång" med gräs längs häcken samt runton den lilla lila magnolian.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar